Veel gestelde vragen

Inhoudsopgave

1. Waarom Easy Floors?

Waarom zou ik voor Easy Floors moeten kiezen?

Met een vloer van Easy Floors kiest u voor:

  • een eikenvloer van Europese topkwaliteit. Easy Floors heeft jarenlang ervaring in het produceren van vloeren.
  • een op-en-top afgewerkte vloer in een trendy kleur: modern, vintage of tijdloos. U hoeft niet zelf aan de slag met hardwaxolie en bespaart dus tijd.
  • een slijtvaste vloer die twee keer machinaal is geolied met hardwax en direct belastbaar is.
  • een vloer die zich door de robuuste uitstraling in ieder interieur thuis voelt: van modern tot landelijk.
  • een vloer die een leven lang meegaat.
  • een vloer die direct uit voorraad leverbaar en dus snel bij u in huis is.
  • een kwalitatieve vloer tegen een scherpe prijs. Wij leveren rechtstreeks, tegen groothandelsprijzen.
  • keuzevrijheid: u beslist zelf of u de vloer zelf wilt leggen of dit wilt laten doen.
  • gemak en service, wij leveren alle benodigde toebehoren voor uw vloer.
  • garantie, op al onze vloeren geven wij maar liefst 10 jaar garantie.
Terug naar inhoudsopgave

2. Kenmerken houten vloer van Easy Floors

Wat is het voordeel van een multiplank in vergelijking met massief eiken?

De eiken houten vloeren van Easy Floors zijn zogenaamde multiplanken. Waar vroeger massief eiken vloeren de klok sloegen, is de laatste jaren de multiplank (ook wel duoplank of lamelplank) sterk in opkomst. Dit heeft te maken met de toegenomen aandacht voor het milieu: voor een massief eiken vloer zijn tot driemaal meer grondstoffen nodig dan voor een multiplank.

Ook de eigenschappen van de multiplank spelen een rol: een multiplank werkt niet of nauwelijks, terwijl een massief eikenplank erg gevoelig is voor temperatuurwisseling en schommelingen in de luchtvochtigheid. Bovendien gaat een multiplank net zo lang mee: de toplaag van 4 mm dik kan wel 3 tot 4 keer worden geschuurd. Een vloer van multiplanken gaat daarmee een leven lang mee: een gemiddelde Nederlander schuurt zijn vloer eens per 12 tot 15 jaar.

Hoe zijn de vloeren van Easy Floors afgewerkt?

De uitstraling van de vloer wordt niet alleen bepaald door de kwaliteit en tekening van de planken, maar ook door de afwerking ervan. Om de kwaliteit van die afwerking te waarborgen levert Easy Floors perfect afgewerkte eiken vloeren in drie trendy kleuren: modern, vintage en tijdloos. Onze vloeren worden in een volledig geautomatiseerde oliestraat twee keer voorzien van een gelijkmatige laag hardwaxolie. Daarmee is uw vloer beschermd tegen vuil en vocht en krijgt uw vloer een warme uitstraling.

Bijkomend voordeel van een volledig afgewerkte vloer is dat u niet zelf aan de slag moet met hardwaxolie.

Het met de hand gelijkmatig aanbrengen van die olie is nog niet zo eenvoudig. Bovendien is het een tijdrovende klus: u moet de olie aanbrengen, laten intrekken, uitwrijven en vervolgens laten drogen.

Onze afwerking neemt u werk uit handen en daarmee kostbare tijd. Ook is de vloer direct na leggen volledig belastbaar. Met onze onderhoudsset houdt u de vloer in perfecte staat.

Ik woon in een appartement. Kan ik een Easy Floor leggen?

De vloeren van Easy Floors kunnen uitstekend worden gelegd in een appartement. Voorwaarde is wel dat u gebruik maakt van een degelijke ondervloer in verband met contactgeluid.

De Easy Under Floor reduceert het contactgeluid met 10 dB - en is daarmee door TÜV goedgekeurd en gecertificeerd. Verenigingen van Eigenaren hebben die 10 dB-norm overal het algemeen vermeld in hun woonreglementen.

Kan Easy Floor in combinatie met vloerverwarming?

Door de gelaagde opbouw van de multiplanken is een vloer van Easy Floors ook prima geschikt voor ruimtes met vloerverwarming. De vloer werkt niet of nauwelijks bij verandering van de luchtvochtigheid in huis. Kieren tussen de planken, zoals die voorkomen bij massief eiken vloeren in de winter, zijn er dus niet of nauwelijks bij een vloer van Easy Floors. Dat die werking tot een minimum beperkt wordt, heeft te maken met de opbouw van onze multiplank; die is gelaagd: op een onderlaag van eerste kwaliteit berkenmultiplex is een toplaag van massief eiken verlijmd. Spanningen in de vloer worden zo opgevangen.

Desondanks is en blijft hout een natuurproduct en gelden het voor het leggen de vloer in combinatie met vloerverwarming specifieke richtlijnen, onder meer als het gaat om de temperatuur en de luchtvochtigheid in de ruimte. In onze garantievoorwaarden vindt u de bepalingen over het leggen van een houten vloer op vloerverwarming. Heeft u vragen over dit onderwerp dan kunt u contact met ons opnemen. Wij kunnen ook een vloerinspectie voor u verzorgen en ervoor zorgen dat uw vloer door een ervaren parketteur wordt gelegd. Zo bent u er zeker van dat de juiste voorbereidingen worden getroffen voor het leggen van uw vloer en dat het eindresultaat perfect is.

Terug naar inhoudsopgave

3. Leggen, vloerverwarming en onderhoud

Hoe moet ik de vloer leggen?

De vloeren van Easy Floors kunnen zwevend gelegd worden, maar ook verlijmd worden. U kunt de vloer laten leggen door een ervaren vakman. Indien gewenst kunnen wij dat voor u verzorgen. Als u over klusvaardigheden beschikt, kunt u uw vloer prima zelf zwevend leggen. Bekijk hiervoor onze leginstructie voor zwevend leggen. Het verlijmd leggen van een vloer is geen alledaagse klus. Wij adviseren dit te laten doen door een ervaren parketteur. Wij werken met erkende parketteurs en kunnen zo’n vakman voor u verzorgen.

Moet een Easy Floor acclimatiseren?

Hout is een natuurproduct en gevoelig voor temperatuurwisselingen en verschillen in luchtvochtigheidsgraad. Als de vloer wordt gelegd is het belangrijk dat de temperatuur in de ruimte tussen de 15 en 22 graden Celsius ligt. De multiplanken dienen minimaal 48 uur in de ruimte te zijn geacclimatiseerd in de gesloten verpakking. De verpakking van de vloer wordt pas geopend op het moment dat de vloer wordt gelegd.

Hoe onderhoud ik mijn vloer?

Door regelmatig onderhoud behoudt de vloer haar uitstraling en verlengt u de levensduur van uw vloer. Met onze onderhoudsset heeft u alles bij de hand om uw vloer in perfecte staat te houden.

Uiteraard kunt u de vloer stofzuigen; gebruik dan een parketborstel. Zo voorkomt u beschadigingen. De vloer nat reinigen, bijvoorbeeld met een dweil, is ook geen probleem. Hiervoor adviseren wij lauw water met een scheutje vloercleaner uit de onderhoudsset. Gebruik geen agressieve reinigingsmiddelen of allesreiniger; deze tasten de natuurlijke uitstraling van de hardwaxolie aan.

Mochten er na verloop van tijd op de delen waar veel gelopen wordt slijtageplekken zichtbaar zijn, dan kunt u die eenvoudig bijwerken; het is dus niet nodig de hele vloer opnieuw te oliën. Ook hiervoor vindt u een onderhoudsolie in onze onderhoudsset.

Wat is een Fidbox en hoe breng ik die aan?

Voor het aanbrengen van de houtenvloer in het geval van vloerverwarming gelden speciale garantie­voorwaarden, waaronder het aanbrengen van een Fidbox.

Een Fidbox is een apparaat dat de temperatuur en de relatieve luchtvochtigheid van de vloer en van de ruimte meet en deze opslaat. De gegevens die in het apparaat zijn opgeslagen kunnen draadloos worden uitgelezen via een app op uw telefoon of PC. Is de luchtvochtigheid in huis bijvoorbeeld te laag, dan krijgt u een melding via de app.

De Fidbox beschermt niet alleen de vloer, maar zorgt ook voor een gezond klimaat in de woning. Voor het op juiste wijze monteren van de Fidbox verwijzen we u naar de instructie voor de installatie van de Fidbox. Op www.floorprotector.nl vindt u meer informatie over dit apparaat.

Terug naar inhoudsopgave

4. Bestellen

Hoeveel planken heb ik nodig?

De vloer van Easy Floors wordt gelegd in zogeheten 'wildverband'. Hierdoor ontstaat er een natuurlijk verband in een compleet gelegde vloer. Het benodigde aantal vierkante meters is eenvoudig uit te rekenen: u meet de oppervlakte en telt daarbij zes procent op in verband met zaagverlies. Voor plinten telt u het aantal strekkende meters. Voor het zaagverlies telt u daar vijf tot tien procent bij op.

Hoe bestel ik mijn Easy Floor?

Het bestellen van uw vloer van Easy Floors gaat via de bestelpagina. U wordt stapsgewijs door het bestelformulier geleid. Nadat u het bestelformulier volledig heeft ingevuld en verstuurd, gaan wij voor u aan het werk. Via e-mail ontvangt u van ons een bestelbevestiging. Binnen een week heeft u de vloer in huis.

Kan ik telefonisch bestellen?

Dat is helaas niet mogelijk met het oog op administratie en betaling. Uiteraard kunnen wij u wel helpen met het bestelproces: per e-mail of op vrijdagen telefonisch.

Terug naar inhoudsopgave

5. Verzenden

Hoe krijg ik mijn Easy Floor in huis?

Na afronden van het bestelproces ontvangt u van ons een e-mail met daarin de bestelbevestiging. Vervolgens maken wij de vloer gereed voor verzending. Uw bestelling wordt geleverd door een externe transporteur. Van die transporteur ontvangt u een e-mail, waarin u zelf de gewenste leverdatum kunt aangeven. Op de dag van levering laat de chauffeur u telefonisch weten rond welk tijdstijd hij verwacht de bestelling af te leveren bij u. Bij uw bestelling heeft u de keuze om het volledige aankoopbedrag ineens te betalen, u ontvangt dan een korting van 3 procent, of om 15 procent aan te betalen; het resterende deel betaalt u door middel van een mobiel pinapparaat bij aflevering van de bestelling. In overleg is het uiteraard ook mogelijk uw bestelling op een later tijdstip te bezorgen.

Uw bestelling wordt netjes verpakt op een pallet (240 x 80 centimeter) gezet. De transporteur lost de pallet bij levering met een handpompwagen, waarbij het gewicht van een volle pallet tot 500 kg kan oplopen. De bestelling wordt met behulp van een palletwagen tot de eerste drempel van het gebouw op de begane grond afgeleverd.

Hoeveel verzendkosten betaal ik?

Voor het verzenden van uw bestelling werken we met een pallet van 240 x 80 cm. Op zo'n pallet is plaats voor maximaal 75 m² houten vloer. De transportkosten voor een pallet bedragen 110 euro. Indien de bestelling geleverd moet worden in de milieuzone van een stad, geldt een toeslag van 25 euro. Voor leveringen op de Waddeneilanden geldt een tarief op afspraak.

Wat is de verzendtijd?

Nadat u besteld heeft verzamelen en verpakken wij uw bestelling binnen een week. Vervolgens wordt uw bestelling overgedragen aan een externe transporteur. Van dit bedrijf ontvangt u een e-mail waarin u zelf de gewenste leverdatum kunt aangeven. Op de dag van levering laat de chauffeur u telefonisch weten hoe laat hij (ongeveer) bij u verwacht te zijn.

Wie bezorgt mijn bestelling?

Alle bestellingen van Easy Floors worden verzorgd door een externe transporteur.

Moet ik nog ergens op letten bij het in ontvangst nemen van mijn bestelling?

Hoewel onze transporteur uw bestelling met zorg vervoert, is er een kleine kans dat er toch iets misgaat tijdens het transport. Wij verzoeken u daarom uw bestelling goed te controleren bij het in ontvangst nemen ervan. Mochten de goederen beschadigd zijn, dan geeft u dit aan op de pakbon en geeft u de bestelling mee terug aan de chauffeur. Wij verzoeken u vriendelijk om in het geval van beschadigingen ons via  te informeren. Neemt u de bestelling aan en blijkt er later toch schade te zijn die veroorzaakt is door het vervoer dan kunnen wij de vervoerder niet meer aansprakelijk stellen.

Kan ik mijn bestelling afhalen?

U kunt uw vloer ook bij ons afhalen. Houd er wel rekening mee dat uw bestelling op een pallet staat en dat het mogelijk moet zijn om de pallet met onze heftruck in uw vervoermiddel te plaatsen, bijvoorbeeld een aanhanger. Daarnaast dient u rekening te houden met het gewicht: een vloer van 40 vierkant meter weegt toch al snel zo’n 500 kilogram. Als u uw bestelling zelf wilt afhalen verzoeken wij u vriendelijk vooraf contact met ons op te nemen via  of telefonisch: 0485 315 777. Ons adres is Ewinkel 14-07 in Cuijk.

Ik ben afwezig op het moment van leveren, wat nu?

Om de vloer in ontvangst te nemen op een dag die u het beste uitkomt, ontvangt u een e-mail van onze transporteur waarop u de bezorgdatum kunt aangeven. Het is van belang dat er iemand aanwezig is bij het in het ontvangst nemen van de bestelling; denk bijvoorbeeld aan het controleren van uw bestelling op eventuele beschadigingen en het betalen van het resterende deel van het aankoopbedrag.

Mocht u niet thuis zijn tijdens de afgesproken dag van levering, dan ontvangt u een e-mail van onze transporteur voor een nieuwe leveringsdatum. De kosten voor de eerdere levering, komen daar dan bij.

Wat zijn de leveringsvoorwaarden?

Easy Floors hanteert bij het leveren van bestelling de voorwaarden van Stichting WebwinkelKeur en CBW.

Terug naar inhoudsopgave

6. Betalen

Hoe betaal ik mijn bestelling?

U kunt uw bestelling betalen via iDEAL, PayPal, credit card of een bankoverschrijving. Bij het plaatsen en bevestigen van uw bestelling via het bestelformulier kunt u het volledige aankoopbedrag ineens betalen, u ontvangt dan een korting van 3 procent, of 15 procent van het totaalbedrag aanbetalen. Die aanbetaling is ook gegarandeerd omdat Easy Floors CBW-erkend is. Het resterende bedrag betaalt u dan bij levering met behulp van een mobiele pinbetaalautomaat. Als uw betaling is goedgekeurd, lost de chauffeur uw bestelling. Wilt u ervoor zorgen dat de limiet om te pinnen toereikend is om het resterende bedrag van uw bestelling te kunnen betalen? Lukt het niet om de betaling met de mobiele betaalautomaat af te ronden, dan is de chauffeur genoodzaakt de bestelling mee terug te nemen. De gemaakte transportkosten worden dan aan u doorberekend.

Het is ook mogelijk om de bestelling met PayPal of met een creditcard te betalen. De bedrijven die deze betalingen verzorgen rekenen hiervoor kosten, zo'n 3 tot 4 procent van het aankoopbedrag. Deze kosten rekenen wij door en worden als u betaalt met PayPal of creditcard automatisch in het bestelformulier verwerkt.

Kan ik achteraf betalen?

De volledige bestelling achteraf betalen is niet mogelijk. Bij aankoop betaalt u 3 procent aan, het resterende bedrag betaalt u dan bij levering aan de chauffeur.

Krijg ik een kopie van de factuur?

Zodra u besteld heeft krijgt u een bevestigingsmail van uw bestelling. Vervolgens ontvangt u via de e-mail een digitale factuur. Bij aflevering krijgt u ook een BTW-factuur op papier.

Is de mijn betaling wel veilig?

Uiteraard is uw betaling via internet veilig. Alle betaling verlopen via de beveiligde omgeving van de betreffende bank. Uiteraard krijgt Easy Floors deze gegevens niet te zien.

Terug naar inhoudsopgave

7. Retourneren

Kan ik een bestelling annuleren?

U kunt uw bestelling annuleren, zolang de bestelling nog niet door ons verzonden is. Het bedrag dat u betaald heeft ontvangt u terug en maken wij binnen 14 dagen aan u over.

Kan ik de bestelling retourneren?

Klanten van Easy Floors hebben na levering van de bestelling een herroepingsperiode van veertien kalenderdagen. Als klant kunt u uw bestelling dan zonder opgave van reden retourneren. Het product kan alleen ongebruikt, onbeschadigd en, indien mogelijk, in de originele verpakking geretourneerd worden. U kunt de bestelling retourneren tot 14 dagen vanaf het moment dat u gebruik heeft gemaakt van het herroepingsrecht.

Om gebruik te maken van het herroepingsrecht kunt u contact met ons opnemen. Wij verzoeken u vriendelijk het factuurnummer, (eventueel) de reden voor het retourneren, alsmede uw telefoonnummer te vermelden. Wij nemen dan contact met u op om de retournering verder af te handelen. Ook kunt u gebruik maken van dit formulier om uw bestelling te herroepen.

U kunt de bestelling zelf retourneren naar het retouradres in Cuijk, maar aangezien het gaat om tamelijk grote en zware pallets met vloerplanken, kunnen wij dit voor u verzorgen. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening en bedragen 140 euro; ook als een deel van de bestelling geretourneerd wordt. Easy Floors zal het door u betaalde bedrag, exclusief de verzendkosten voor het retourneren, aan u terugstorten binnen 14 dagen, mits het product in goede orde retour ontvangen is. Voor het terugbetalen van al betaalde bedragen hebben wij uw bankrekeningnummer nodig. Dit moet hetzelfde rekeningnummer zijn waarmee u de (aan)betaling aan Easy Floors heeft gedaan; dit in verband met eventuele fraude met terugbetalingen.

Terug naar inhoudsopgave

8. Zekerheid voor de klant

Kan ik de vloer vooraf zien?

Wij kunnen ons voorstellen dat u wilt weten welk hout u in huis haalt. Daarom kunt u bij Easy Floors een gratis staal aanvragen. Via onze monsterservice gaat dat heel eenvoudig en heeft u het voorbeeld snel in huis.

Krijg ik garantie op mijn Easy Floors?

Wij zijn overtuigd van de kwaliteit van onze vloeren. Daarom zit op al onze vloeren een garantie van maar liefst 10 jaar. Aan die garantie zijn wel voorwaarden verbonden, met name als het gaat om het juist installeren van de vloer en het aanbrengen van een Fidbox in het geval van vloerverwarming.

De Fidbox is een apparaat dat de temperatuur en de relatieve luchtvochtigheid meet en deze opslaat. De Fidbox wordt onderin de multiplank aangebracht. De gegevens die in het apparaat zijn opgeslagen kunnen draadloos via de PC of een speciale app worden uitgelezen:

Is bijvoorbeeld de luchtvochtigheid in de ruimte te laag, dan krijgt u een melding. De Fidbox beschermt dus de vloer, maar zorgt ook voor een gezond klimaat in de ruimte. In de garantievoorwaarden leest u meer over de garantie op uw vloer.

Ik heb een klacht, wat moet ik doen?

Vanzelfsprekend stellen wij alles in het werk om als u klant tevreden te houden. Mocht er onverhoopt iets niet naar uw zin zijn, dan verzoeken wij u met ons contact op te nemen, bij voorkeur per e-mail. U kunt uw e-mail sturen aan . Eventueel kunt u foto's toevoegen om uw klacht te verduidelijken. Binnen een week ontvangt u een reactie van ons.

Ontvangt u niet binnen een aanvaardbare termijn een reactie op uw klacht van ons of wordt uw klacht niet op een voor u aanvaardbare wijze opgelost, dan kunt u een klacht indienen bij de stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is, staat u het vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Terug naar inhoudsopgave

9. Privacybeleid

Wat doet Easy Floors met mijn gegevens?

Vanzelfsprekend beschermt Easy Floors de persoonlijke gegevens van de klant goed. Dat doen we door gegevens van klanten nooit aan derden te verstrekken en in een veilige omgeving te beheren. Het volledige privacybeleid is via deze website te raadplegen.

Terug naar inhoudsopgave

10. Milieu

Houdt Easy Floors rekening met het milieu?

Natuurlijk gaat ook het milieu ons aan het hart. Vandaar dat wij bewust met onze grondstoffen omgaan en zoveel mogelijk hout betrekken dat afkomstig is uit verantwoord beheerd bos. Op verzoek leveren wij uw vloer met een FSC-certificaat. FSC is hét keurmerk voor hout uit verantwoorde bron.

Terug naar inhoudsopgave

11. Social media

Op welke sociale media is Easy Floors te vinden?

U kunt Easy Floors terugvinden en volgen op verschillende sociale media:

Terug naar inhoudsopgave

Ja, ik ontvang graag een gratis Easy Floors sample

Om u kennis te laten maken met de vloeren van Easy Floors, sturen we u graag vrijblijvend een sample. Op basis van deze sample kunt u zich overtuigen van de kwaliteit die wij leveren. Selecteer hieronder de gewenste soort (modern, vintage of tijdloos) en vul uw persoonlijke gegevens in. Vervolgens ontvangt u binnen een week de sample per post.

Soort: *
Vul het veld 'Naam' in, alstublieft.
Vul het veld 'E-mailadres' in, alstublieft.
Vul het veld 'Straat' in, alstublieft.
Vul het veld 'Huisnummer' in, alstublieft.
Vul het veld 'Postcode' in, alstublieft.
Vul het veld 'Plaats' in, alstublieft.
Vul het veld 'Telefoon' in, alstublieft.